|
|
" Koncert jest po to, aby w czasach jakości .mp3, zapewnić niezapomniane doznania przybyłej publiczności " - Gert Sanner.
Systemy estradowe łączą nagłośnienie i oświetlenie sceniczne z całą gamą urządzeń Audio-Video tworząc w ten sposób spektakl audiowizualny.
Systemy nagłośnienia Line Array, potocznie nazywane "liniówkami" stają się coraz bardziej przyjazne kieszeni.
Rzadkością są już koncerty bez ich zastosowania, a niejedna sala koncertowa została już w nie, na stałe wyposażona.
Dlaczego stały się one koniecznością?
Dlatego, że:
Równomiernie nagłaśniają duże powierzchnie w paśmie ok.75Hz - 16kHz.
są przewidywalne w działaniu.
Nie ma jednak "róży bez kolców",
ponieważ nikt rozsądny nie stosuje Line Array bez uprzedniego obliczenia ich zestawienia i kątów propagacji.
Wypada także uzupełnić grona Line Array głośnikami subbasowymi, grającymi w paśmie dźwięku 35Hz - 120Hz, a rozsądnie
to znaczy tak, żeby uniknąć efektu grzebieniowego, czyli nierównomiernego nagłośnienia oraz interferencji.
Schemat działania jest prosty :
1.Trzeba mieć oprogramowanie dedykowane przez producenta systemu z bazą danych pojedynczych kolumn
i elementów instalacyjnych .
2.Obliczenia powinny być wykonane przed każdą instalacją indywidualnie do jej potrzeb,
można też zapytać
dystrybutora lub producenta o dane archiwalne z poprzednich imprez na danym obiekcie.
3.Zestaw powinien być zainstalowany zgodnie z obliczeniami.
4.Elementy systemu powinny być sprawdzone pojedynczo przed instalacją
i kompleksowo przed demontażem systemu.
Nagłośnienie Line Array działa poprawnie tylko jeżeli jest w pełni sprawne, prawodłowo zestawione
i zainstalowane zgodnie z obliczeniami, a także zweryfikowane pomiarami odpowiedzi impulsowej..
|
|
AUDIOVISUAL TECHNOLOGY & MARKETING © |